LCHF – Fit For Fight!

Jeg er nå på uke 3 og for de som har fulgt med så har det vært en litt slitsom uke. Men heldigvis har jeg forumet på lavkarbo.no som er fult av brukere som vet «alt», og har dermed bestilt kosttilskudd fra ketolyse.no som skal gjøre det lettere for kroppen å bli kvitt avhengigheten til karbohydrater og venne seg til fettforbrenning. Jeg følger ikke ketolysekuren egentlig (altså det er mulig jeg gjør det, men ikke bevisst at jeg har valgt den), men vitaminene er jo bra uansett, hvertfall nå i starten! Jeg har jo valgt en ny livsstil, og ketolyse er en kur, ikke en livsstil. Jeg har også kjøpt ketolysestix som man kan bruke for å sjekke om kroppen er i fettforbrenningsmodus – altså om man spiser riktig. Det at kroppen forbrenner fett og ikke karbohydrater gjør nemlig at man skiller ut ketoner, noe som er veldig bra :)

Vitaminene består av (sitert fra ketolyse.no):

Magnesium
Kanskje det viktigste av dem alle. Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat. Magnesium virker avslappende på muskulatur og forebygger leggkramper og hjertebank. Tas på kvelden.

Selen og sink
Denne tabletten inneholder sterke antioksidanter. Vitaminene og mineralene har en kompleks og positiv virkning på fett- og sukkerforbrenningen. Husk å ta disse til lunsj, og de understående til frokost og middag. Tas de samtidig hemmes virkningen.

Krom, kalium og kalsium
Krom er viktig for insulinets virkning, det motvirker insulinresistens og dermed forbedres sukkerforbrenningen og fettforbrenningen blir bedre. Kalsium utskilles i urinen i forbindelse med ketolysekuren og er derfor tilsatt kromtabletten for å opprettholde kroppens kalsiumbalanse.

De er ikke spesielt  dyre, og skulle du kjøpt samme kombinasjon på helsekost ville det kostet mye mer. Veldig spent på om jeg merker noen forskjell :)

Så til ketolysestixen, jeg er definitivt i ketose ;) wiihooo!!


1 comment to LCHF – Fit For Fight!

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>