LCHF Kelp nudler i skalldyrsalat

Nå har jeg endelig fått testet kelp nudlene som jeg kjøpte for litt siden. De inneholder praktisk talt ingenting av hverken kalorier eller karbohydrater, og er laget av sjøgress. De skal ikke kokes eller forberedes på noen som helst måte, kun skylles og kuttes i ønsket lengde. Jeg tenkte å prøve dem i en skalldyrsalat som vi lagde her for leden, og det var en stor sukksess! Nudlene er litt knaskete å tygge, og passet godt for å pimpe opp salaten litt. Så dette kan anbefales :) En pakke koster 3 $ på iHerb og kan kjøpes her. Vi brukte kanskje 1/3 av pakken til en stooor salat, så du får virkelig mye for pengene!

pakker i posten iherb ebay

kelp salat nudler

Jeg tok bare og tømte posen med vann, fylte den og tømte den et par ganger. Husk å fylle opp med vann om du ikke bruker alt og knip igjen pakningen med en klype.

Øvrig i salaten hadde vi isbergsalat, champinjong, paprika, tomat, agurk, egg, blåskjell og reker. Mmmm :)

kelp salat nudler

Så nå har jeg bare igjen å teste miracle noodles som jeg kjøpte samtidig!

Har du testet kelp nudler eller miracle noodles?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...





5 comments to LCHF Kelp nudler i skalldyrsalat

  • Jeg har ikke testet, men har en pakke miracle noodles liggende. Jeg har liksom ikke turt å smake enda, synes ikke de ser så delikate ut akuratt…

  • Anett

    Testet Miracle Noodles for noen dager siden, datteren min har cøliaki og jeg tenkte det som en slags glutenfri nudel til wok – men hverken hun eller jeg syntes så veldig om dem – det var litt meitemarkete å spise. Tips er å IKKE lukte på dem før de er skylt og kokt, de lukter gammel fisk :-/ (men smaker ingenting) Kommer ikke til å kjøpe dem igjen.

  • Katrine

    Jeg har ikke testet enda, har hørt de smaker grusomt!:O

    Men jeg har et annet spørsmål til deg som jeg håper du kan svare på.Jeg spiser lavkarbo, og er derfor tilhenger av ren og naturlig mat. Jeg prøver derfor å unngå kunstige søtstoffer og bruker heller sukrin og stevia. Det er bare det at aspartam og sukralose finnes i ALT nærmest.. Jeg har kuttet ut pastiller, ikke bare derfor, men fordi det også gir meg vondt i magen. Tyggegummi har jeg av og til, og tenker at det derfor er ok. Jeg prøver å ikke få i meg mye drikke heller med kunstige søtstoffer, men det er også vanskelig. Er veldig glad i vann, så det er ok. Er jeg ute f.eks og ikke vil drikke vin tar jeg ofte en sukkerfri cider, eller blander sprit med funlight eller noe slikt og da blir det igjen kunstige søtstoffer. Vet du noe hvilke mengder det er i disse produktene? Det er liksom så utrolig vanskelig å unngå… Jeg har ikke merket noe bivirkninger, leser bare så mye skremmende for tiden, samtidig som mattilsynet sier det er ok å bruke. Hva skal vi tro på ? Det var også jeg som skrev kommentaren i et tidliger innlegg om den desserten. Der bruker jeg Myoprotein som inneholder sukralose. Det er et av de reneste proteinpulverene utenom på markedet, men inneholder likevel det stoffet. Jeg prøver å ikke spise for mye av dette heller, 1 porsjon daglig holder. Poenget mitt er, tror du dette er skadelig? Hvorfor kan de ikke lage PP med sukrin og stevia!!? Hadde vært genialt.. Jeg er så redd for at det er farlig, og tenker på det hele tiden… Prøver som sagt unngå de verste kildene.. Har du noen tanker om dette?

    Katrine

    • Ingrid

      Hei! Jeg er HELT enig, aspartam og sucralose er noe drit, her har jeg skrevet litt om det: http://www.ingridsblogg.no/?p=407579. Jeg prøver selv å unngå det i aller høyeste grad, men det er ikke så lett nei, det finnes som sagt i ALT! Men det er en del endringer på gang, Coca Cola skal for eksempel begynne å bruke stevia som søtning, for om de fortsetter å bruke aspartam må de merke flaskene sine med «Kreftfremkallende». Det skumle er vel at det er få som har direkte bivirkninger av disse søtningene, men kreft for eksempel, kommer jo ikke over natta. Jeg spiste ekstremt mye pastiller og slikt når jeg var yngre, og er livredd for konsekvensene det kan få senere i livet. Jeg spiser mye mindre pastiller osv, og det er nok også fordelene ved LCHF, at jeg ikke har like stort behov ut av det. Et par ting jeg gjør for å redusere inntaket er å bruke liiite fun saft når jeg absolutt må ha det, men blir fort vandt med at den er litt tynnere. Også kan du bestille stevia tyggegummi, den med mint smak bare løsner opp i munnen, men den med kanel er faktisk ikke så verst. Definitivt nok for å redusere tyggebehovet. Stevia kommer også i pulverform med smaker som man kan blande med vann. Jeg syns de er litt vel søte, men blandet med en litt tørr hvitvin kan nok bli bra (bare unngå druesmaken). Nesten som cider faktisk :) Rose-vin har jeg også blandet med, kjempegodt! Ellers kan man jo bruke sitronjuice i vann om man vil piffe den opp, kan ha i f. eks litt stevia sitron og noen sitrondråper, yum! Også passe på å ikke være sulten. Ha heller med deg litt nøtter eller en bar (jeg spiser de fra quest nutrition, nettopp fordi de er søtet med sukrin og stevia), så unngår du kanskje drops-kjøpet :) Jeg kan nesten ikke spise atkins lenger, magen min blir helt gæren av dem, og de er jo søtet med mye rart. Her kan du finne alle produktene jeg har nevnt: http://www.ingridsblogg.no/?p=408072

      Lykke til :)

      Klem Ingrid

  • […] resten av oppskriften her! september 25th, 2012 | Tags: kelp, kelp noodles, lavkarbo, lchf, oppskrift, salat, […]

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>