En dag med måltider på kostholdsrogrammet

For de nysgjerrige legger jeg ut et eksempel på en dag på dietten jeg følger nå. Ikke kan jeg skjønne at jeg trenger mer mat enn det her i løpet av en dag, også så mye godt jeg spiser! (syns nå jeg ;) )

Frokost: CC, bær og mandler

lavkarbo frokost

Lunsj: Mangosalat, kylling og CC med bær

2lavkarbo

Mellommåltid: 1 quest bar

freebies iherb

Middag: Salat med avokado, to egg og masse salmalaks

2lavkarbo

Kveldsmat: Yoghurt blandet med proteinpulver, bær, banan og kalorifri sjokoladedip

2lavkarbo


3 comments to En dag med måltider på kostholdsrogrammet

  • karoline

    Heisann.. ser du spiser en del questbarer! hvilken er favoritt, og er de egentlig lavkarbo? er det pga kostfiber og stevia at de blir lavkarbo?:)

    • Ingrid

      Hei! De er nok først og fremst lavkarbo fordi de inneholder fra 2-5 net gram karber per bar – hvilket er veldig lite! Det står mer på varedeklerasjonen, men dette er inkludert sukkeralkoholer. At de har valgt å søte dem med stevia og sukrin er bare en bonus, og vil ikke være med å å klassifisere dem som lavkarbo i Norge (atkins er f. eks søtet med andre søtningsmidler – som jeg får vondt i magen av), men i Sverige innebærer lavkarbo at man også spiser ren og naturlig mat, og da vil nok disse barene være innafor :)

  • Camilla

    Syns du det er vanskelig å få det til å gå opp med antall karbohydrater, proteiner og fett til hvert måltid? Jeg syns det er vanskelig. Fulgte Alexanders kostholdsplan i 4 uker og holdt meg ganske strikt til planen. Jeg er lite kreativ og syns det er vanskelig å variere og finne alternativer. Lunchen er den vanskeligste. Ikke alltid jeg har tid/ork til å ordne kjøtt til lunch. Blir litt mye mager kesam på meg, spiser ikke CC.

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>