Resultater uke 2 #getmybootyback

For å nå målene mine er det viktig for meg å ha noen delmål. Hovedmålet mitt er selvsagt en viktig motivasjonsfaktor, men for å ikke miste motet underveis er det morro å kunne feire litt på veien.

Her er mine delmål:

  • Kunne gjennomføre en vanlig treningsøkt
  • Komme meg under 70 kg
  • Få lukket igjen et par vanlige bukser (uten å dø)

Noen lurer kanskje på når jeg har planer om å være helt i mål. Vi får nå se hvordan kroppen responderer på alt dette da, enn så lenge går det jo fint, men jeg har faktisk bare holdt på i to uker. Om alt går etter planen så håper jeg å nå målvekta i løpet av juli. Jeg ønsker å gå ned mellom 0,5 og 1 kg i uken, og kommer sikkert til å ligge litt høyere nå i starten så vil det flate ut etter hvert. 8,8 kg på 10 uker er kanskje i meste laget, vi får rett og slett bare se :) Ligger jeg på 66 kg i juli skal jeg være ganske fornøyd ;)

ingridingrid

Av trening går jeg fortsatt mye tur. Jeg gjør litt enkle styrkeøvelser hjemme når jeg får tid, som push-ups over Mr. F på knærne, roing med strikk og enkle mageøvelser.

Her er resultatet etter denne uka. -1,1 kg og -2 cm. Jeg hadde heller tatt flere centimeter og færre kilo da, men det får være grenser over hvor mye kontroll jeg kan ha på denne kroppen. Vi får håpe centimeterne løsner til neste uke, så er det ikke like nøye med kiloene da ;)

Skjermbilde 2015-05-13 kl. 09.18.57

Les mer om #getmybootyback her!


6 comments to Resultater uke 2 #getmybootyback

  • Andrine

    Hei! Hva gjør du får å gå ned 1 kg i uken? Tenker på mat,trening osv.

    • Ingrid

      Hei! Du kan lese mer op opplegget mitt ved å trykke på lenken nederst i innlegget :) Kort oppsummert så teller jeg kalorier, spiser 2000 om dagen (500 ekstra pga amming), og går forelåpig kun turer til kroppen er klar for mer trening. Kommer nok til å fokusere på yoga og turgåing først og fremst :)

  • Kristin

    Wow… 79 cm rundt rumpa og 60 cm rundt midjen… Helt sykt. No offense, men det er ganske drastisk.

    • Ingrid

      Det er mine egne mål for to år siden, så så drastisk er det da ikke :) Så skal man ikke henge seg for mye opp i mine tall heller, jeg måler kanskje et annet sted og som nevnt veldig stramt. Måler på det smalete på midjen og det bredeste på stumpen, så stramt det går for å få så riktig tall som mulig fra gang til gang (det er altså endringen som er viktig for meg, ikke selve tallet). Jeg har faktisk tenkt til å justere litt på målet, men det er ikke snakk om så mye, skriver mer om det på onsdag :)

  • Kristin

    Man skal ikke måle så stramt, man skal ikke dra inn målebåndet innerst inn i huden. Det blir uriktige tall. Du måler på de riktige stedene, men man skal aldri stramme det inn. Det er snakk om 2-3 cm tynnere enn det man egentlig er. Har blitt målt profesjonelt flere ganger, og de har aldri strammet.

    • Ingrid

      Uriktig i forhold til hva? I og med at tallene kun er for min egen del, og fordi jeg syns det er vanskelig å måle riktig når jeg måler løst (det blir så store variasjoner, og jeg er ingen proffesjonell måler), så måler jeg stramt. Jeg skal uansett ikke sammenligne mine tall med andres, det er kun endringen jeg er opptatt av. Og siden måltallene mine ble målt på denne måten, så er det jo praktisk at jeg fortsetter på samme måte :)

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>