Resultater uke 4 #getmybootyback

Første treningsøkt gjennomført! Det er skikkelig rart å ha på seg treningsklær igjen. Normalt går jeg rundt i gravidebukser eller nyinnkjøpte bukser da mine gamle ikke passer lenger. Treningsklærne ga meg plutselig et sammenligningsgrunnlag til kroppen jeg hadde før svangerskapet, og det var en merkelig opplevelse. En ting er at jeg er litt større, men det som var mest facinerende er hvordan kroppen har forandret form. Selv syns jeg ihvertfall jeg har fått en mer feminin fasong. Jeg har fått pupper(!!), jeg har mer tak på hoftene og selv om magen fortsatt er ganske bulende ved navlen, så syns jeg at midjen min er ganske smal lenger opp. Jeg syns ikke sistnevnte kommer så veldig godt frem på bildene, men det føles ihvertfall :)

yogayoga

Jeg er spent på å se hvordan fasongen min er når jeg får vekk litt flere kilo. Og når vi snakker om kilo så kan jeg fortelle at jeg ikke er blitt kvitt et eneste gram denne uken, blæ! Dette er andre uken vekta ikke rikker på seg, så nå er det nok på tide å se litt på kostholdet. Her er målene for denne uka:

Skjermbilde 2015-05-26 kl. 10.07.03

Jeg føler meg slankere da, og jeg har mistet litt centimeter, men ikke store greiene der heller. Jeg har merket denne uken at jeg har vært veldig sulten, og jeg har heller ikke orket å gå så lange turer, men jeg har trent for første gang!! Ja faktisk, så har jeg trent yoga og det gikk overraskende bra. Det var et par øvelse jeg måtte være forsiktig med med tanke på keisersnittet, men nesten alle øvelser gikk fint, og jeg var ikke så stiv som jeg fryktet heller :) Så nå har jeg tenkt til å fortsette med yoga flere ganger i uken. Den største utfordringen var å dra fra småen, men vel ute av huset så gikk det heldigvis fint ;)

yogayoga

Men jeg må skjerpe inn kostholdet. Jeg har havnet over 2000 kalorier flere dager, og jeg har ikke alltid vært flink til å veie middagene. Selv om det er herlig med mange fridager i mai, så blir det også veldig mange flere dager man skal kose seg litt, og det merkes. Jeg kommer ikke til å redusere kaloriinntaket, for jeg kan ikke sulte meg når jeg ammer, men jeg må prøve å holde meg til 2000. Jeg må nok være flinkere til å prioritere hva jeg legger kaloriene på og, det har blitt litt mye karbohydrater i det siste, og karbohydrater holder meg ikke mett så lenge. Da blir det vanskeligere å klare seg på 2000 kcal. Husk at man forbrenner ca. 500 kalorier ekstra når man fullammer!

Les mer om #getmybootyback her!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...





2 comments to Resultater uke 4 #getmybootyback

  • Trine

    Hei. Jeg synes du ser helt fantastisk ut etter fødselen! Å forstår egentlig ikke hva du «stresser» mrd. under 2000 kcal er jo lite. leste at kom man under 1800 kcal om dagen var det vare for å miste melken og noe med smaken siden kroppen ligger så lavt på kcal. Jeg fødte for 4 mnd siden å fikk satt opp kosthold plan fra ei som kan dette. Med fullamming notmal aktivitet å 3 styrkeøkter i uken skulle jeg som veier 65kg ligge på 2200 kcal på treningsfrie dager å opp til 2800 kcal på treningsdager. Bare for å sammenligne.
    Syns du ser flott ut! Ha en strålende dag.

    Trine

    • Ingrid

      Hei! Først; tusen takk :) Jeg kommer ikke til å ligge på noe mindre enn 2000 nei, problemet er heller at jeg ikke er nøye nok med registreringa og at det blir litt ekstra hver dag, men prøver å være flinkere med det nå. Jef har i og for seg ikke hastverk, men jeg er veldig motivert og er redd for at om jeg ikke utnytter den motivasjonen jeg sitter med nå og blir for komfortabel i denne kroppen, så kommer jeg ikke til p gjøre noe med det heller, det er ihvertfall risiko for at det blir mye vanskeligere. Og om vi skal ha flere barn er det viktig for meg å ikke starte der jeg sluttet sist svangerskap. Jeg gikk opp mye i svangerskapet (22 kg), og skulle jeg gjøre det neste gang og snakker vi om betydelige mengder, og det er ikke spesielt sunt. Målet nå er å holde seg til planen så får det ta den tid det tar. Maten er det lett å gjøre noe med, litt værre med treningen, men det kommer :)

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>